El Nan

El Nan
El Nan

dijous, 2 de gener del 2014

Un altre èxit de la marca "España"




Si, un altre èxit de la marca “España”. La constructora Sacyr amenaça de paralitzar les obres d’ampliació del Canal de Panamà amb l’excusa d’un increment no previst dels costos.
Aquesta constructora espanyola, presidida fins finals del 2011 per Luís del Rivero, actualment imputat en el cas Barcenas per finançar (200.000 euros) la campanya electoral de Dolores de Cospedal a canvi de la contracta per recollir les escombraries de Toledo durant deu anys, sembla que vol portar a terme la mateixa estratègia que fan servir a Espanya els grans constructors. El truc està en guanyar un concurs per fer qualsevol obra donant un baix preu per, més tard, fer veure que hi ha imprevistos i cobrar dues o tres vegades més del que marca el pressupost inicial.
Aquesta és una pràctica que ha Espanya sempre els hi surt bé. En tenim molts exemples, començant pels ponts del Calatrava. Ara han volgut fer el mateix a Panamà, però el govern d’allà no s’ho empassa.
Quan Sacyr va guanyar aquesta licitació el tema va ser esbombat, per part de les autoritats del PP, als quatre vents. La ministra Pastor i el príncep Felipe van viatjar al lloc per visitar l’inici de les obres. “Nunca una empresa española ha alcanzado cotas tan elevadas. Es una muestra de la confianza del mundo en los productos españoles”, van comentar el govern i la premsa afí.
Doncs bé, ara aquest mateix govern i premsa es posen les mans al cap per la mala imatge que això pot reportar a la marca “España”.
Jo els diria que no es preocupin. Tothom, especialment els de fora, sap el que significa aquesta marca. En tenen exemples cada dia. Només cal llegir o escoltar les noticies que arriben d’aquest país.
Els que hem d’estar preocupats som nosaltres, els contribuents. Que l’afany del govern per quedar bé no ens faci pagar l’avarícia d’alguns i els somnis de grandesa d’altres.