El Nan

El Nan
El Nan

dissabte, 27 d’octubre del 2012

El PP i el principis de Goebbels



El PP ha desembarcat aquest dies a Catalunya. Una provocació més del govern espanyol, que per una banda envia els avions militars a fer vols rasants per acollonir al personal rural i per altra ordena a l’armada a que prohibeixi la sortida a treballar dels pesquers que no porten la bandera espanyola en lloc ben visible.
La “senyora” Cospedal ha dit que mai han posat en perill la catalanitat de Catalunya. Que cony sap ella. Segurament el que l’hi explica l’altra “senyora”, la Sánchez Camacho. Però el que no semblen conèixer és que ja han fet tard. Ens importa una merda el que facin i el que decideixin. El camí que ha triat Catalunya no té retorn.
El que està clar és que a partir d’ara veurem com entren, a ple rendiment, els principis de la propaganda de Goebbels, aquell que durant els últims dies del nazisme es va suïcidar, junt amb la seva dona, però abans va assassinar els seus sis fills.
Aquests principis no són una cosa nova. Els ministres del govern espanyol i la caverna mediàtica de l’ultradreta ja fa temps que els utilitza, com a bons deixebles d’aquell, anyorat per ells, ministre del III Reich. Aquí els recordem:

1.- Principi de simplificació i de l'enemic únic.
Adoptar una única idea, un únic símbol. Individualitzar a l'adversari en un únic enemic.
2.- Principi del mètode de contagi.
Reunir diversos adversaris en una sola categoria o individu. Els adversaris s'han de constituir en una suma individualitzada.
3.- Principi de la transposició.
Carregar sobre l'adversari les pròpies errades o defectes, responent a l'atac amb l'atac. "Si no pots negar les males notícies, inventa'n d'altres que distreguin".
4.- Principi de l'exageració i de la desfiguració.
Convertir qualsevol anècdota per petita que sigui, en una amenaça greu.
5.- Principi de la vulgarització.
Tota propaganda ha de ser popular, adaptant el seu nivell als menys intel·ligents als que va dirigida. Quan més gran sigui la massa a convèncer, més petit ha de ser l'esforç mental a realitzar. La capacitat receptiva de les masses és limitada i la seva comprensió escassa; a més, tenen una gran facilitat per oblidar.
6.- Principi de l'orquestració.
La propaganda ha de limitar-se a un nombre petit d'idees i repetir-les incansablement, presentades un i altre cop des de diferents perspectives però sempre convergint sobre el mateix concepte. Sense fissures ni dubtes. D'aquí també ve la famosa frase: "Si una mentida es repeteix prou, acaba per convertir-se en realitat".
7.- Principi de renovació.
S'han d'emetre constantment informacions i arguments nous a un ritme tal que quan l'adversari respongui, el públic ja estigui interessat en una altra cosa. Les respostes de l'adversari mai han de poder contrarestar en nivell creixent de les acusacions.
8.- Principi de la versemblança.
Construir arguments a partir de fonts diverses, mitjançant els "globus sondes" o "informacions fragmentaries".
9.- Principi de l'acallament.
Deixar de banda les qüestions sobre les que no es tenen arguments i dissimular les notícies que afavoreixen a l'adversari, també contraprogramant amb l'ajut dels mitjans de comunicació afins.
10.- Principi de la transfusió.
Per regla general, la propaganda opera sempre a partir d'un substrat preexistent ja sigui una mitologia nacional o complexes d'odis i prejudicis tradicionals; es tracta de difondre arguments que puguin arrelar en actituds primitives.
11.- Principi de la unanimitat.
Arribar a convèncer a molta gent que pensa "com tothom", creant una falsa impressió d'unanimitat.
Goebbels també tenia una màxima:
“Una mentida mil vegades repetida es transforma en una veritat”.
Oi que ens és familiar això?